Mircea Bravo a poposit în paginile Mentor și a răspuns întrebărilor Mihaelei, colega noastră din Gifted Youth. Planuri, visuri, inteligență emoțională, hotare…
Cum a luat naștere această carieră?
R: În 2014, i-am făcut cadou celui mai bun prieten (Cristi), de ziua lui, o ședință la un alt prieten care făcea planuri de business. Cristi lucra de vreo 8 ani la o televiziune ca reporter, cameraman, editor, moderator, producător, iar atunci tocmai fusese promovat ca producător general. Am fost la aceea ședință cu Cristi și ne-am scris un scop: să creăm videouri care să binedispună lumea. Ne-am scris toate motivele pentru care vrem să facem asta, precum și valorile proiectului. Proiectul se numea Mircea Bravo.
Cum s-a schimbat pe parcursul anilor modul dvs. de gândire, de exemplu profesia pe care doreați să o îmbrățișați la sfârșitul liceului vs. cea actuală?
R: La sfârșitul liceului nu eram hotărât ce vreau sa fac. Eram confuz, nu aveam încredere în mine și nu aveam o imagine foarte clară asupra lumii în care trăim. Şase ani la Cluj în care am încercat de toate și am eșuat în multe m-au făcut să îmi dau seama ce mă face să mă simt mai bine și să aleg acest drum.
V-au influențat în definirea stilului alți comedianți din țară sau din străinătate? Dacă da, ați avut ocazia să vă întâlniți cu vreunul dintre oamenii care v-au influențat?
R: Aveam mai multe repere în ceea ce privește comedia, online-ul sau farsele, dar mi-am dat seama că nu puteam deveni autentic cât timp imitam pe cineva. Consider că tot ce se întâmplă în afara țării nu are nici o legătură cu țara noastră. Românii sunt altfel în ceea ce privește umorul.
Ce diferențe de gândire există între publicul român și cel de peste hotare?
R: Românului îi plac glumele, adică o expresie pe care o poate folosi a doua zi cu prietenii. De asemenea, românii vor să râdă de cât de prost e cineva. Trebuie să existe un personaj neîndemânatic, rușinos sau fricos.
De multe ori, pe internet, lumea are parte de foarte mult hate, oricât de mult s-ar strădui să evite situația. Cum vă ajută inteligența emoțională în depășirea acestor momente?
R: Nu te naști cu inteligență emoțională. Eu cred că o dobândești datorită situațiilor dificile prin care treci. Cât timp activezi în online și ești atent la publicul tău, la cum reacționează lumea la postările tale, eu cred că îți dezvolți inteligența emoțională. Aceasta te ajută să vezi ce se ascunde în spatele fiecărui comentariu de hate.
Care este scopul filmulețelor dvs. și care sunt valorile pe care le promovează?
R: Umorul poate fi voluntar sau involuntar. Pentru a crea umor voluntar, e nevoie să renunți la tine, la imaginea de om tare, dar și de multă introspecție personală. Noi vrem ca videourile noastre să binedispună lumea și să îi facă să își pună întrebări. Valorile comunicate prin clipurile noastre sunt simplitatea, naturalețea și sinceritatea.
Care este motto-ul după care vă ghidati în viață?
R: Trebuie să fii penal ca să devii genial.
Cum vedeți viitorul României; faceți și parte din acest tablou?
R: România e într-o poziție favorabilă. Avem foarte mulți oameni care știu să se adapteze, datorită schimbărilor de sistem și, automat, sunt pregătiți pentru schimbările care vor urma datorită evoluției tehnologiei. Eu vreau să rămân în țară și să fac în continuare ce fac acum.
Ce planuri de viitor aveți?
R: Să mă bucur la fel de mult de filmările pe care le fac acum, fără să am nevoie de ceva mai mult ca să fiu mulțumit de mine.